ניסוי קליני סרטן שד גרורתי 25.02.2019

תוצאות חיוביות למחקר שלב 1b ל-venetoclax, מעכב BCL-2

הרחבת המחקר של מעכב BCL2, ונטוקלאקס, בשילוב עם טמוקסיפן בסרטן שד גרורותי חיובי ל-ER ו-לBCL2

כימותרפיה (אילוסטרציה)

ונטוקלאקס, מעכב סלקטיבי חזק ל-BCL-2, יוצר אפקט סינרגיסטי כאשר הוא ניתן בשילוב עם טיפול אנדוקריני במודלים פרה-קליניים של סרטן שד חיובי ל-ER. קבוצת חוקרים אוסטרלית, ממספר מכוני חקר סרטן מובילים במדינה, פרסמו החודש בכתב העת המדעי Cancer Discovery מחקר שלב 1b על שימוש בתרופה. המחקר נועד להרחבת גודל הדגימה ובחינה של הגדלת המינון הטיפולי.

החוקרים מדווחים על שימוש בתרופות במסגרת מחקר קליני שלב 1b בקרב 33 מטופלים עם סרטן שד גרורתי חיובי ל-ER ול-BCL-2 (ממוצע משטרי טיפול קודמים, 2, טווח 0-8). החולות טופלו בטמוקסיפן יומי (20 מ"ג) ובונטוקלאקס - 200-800 מ"ג. מלבד לימפופניה לא מסובכת, לא נצפו בשלב העליה במינון (15 מטופלים) רעילות של מינון או תופעות לוואי ברמה גבוהה, ו-800 מ"ג נבחרו למנה המומלצת בשלב 2 (RP2D).

בשלב ההרחבה (18 מטופלים), נצפו מעט תופעות לוואי חמורות הקשורות לטיפול. עבור 24 מטופלים שטופלו ב-RP2D, שיעור התגובה הרדיולוגית המאושש היה 54% ושיעור ההטבה הקלינית 75%. תגובות קליניות לטיפול הוקדמו בתגובות מטבוליות (FDG-PET) כבר ב-4 שבועות לטיפול וכמו כן הן היו בקורלציה עם שינויים בכמות דנ"א של הגידול בסירקולציה. תגובות רדיולוגיות (40%) ותועלת קלינית (70%) נצפו גם ב -10 חולים עם מוטציות ESR1 שזוהו בפלסמה.

מקור:

A phase 1b dose-escalation and expansion study of the BCL-2 inhibitor venetoclax combined with tamoxifen in ER and BCL-2-positive metastatic breast cancer. Geoffrey J Lindeman, Sheau Wen Lok, James R Whittle, Francois Vaillant, Charis E. Teh, Louisa L Lo, Antonia N Policheni, Alice R. T. Bergin, Jayesh Desai, Sarah Ftouni, Luke C Gandolfo, Danny Liew, He K Liu, G. Bruce Mann, Kate Moodie, Anand Murugasu, Bhupinder Pal, Andrew W. Roberts, Mark A Rosenthal, Kylie Shackleton, Maria J Silva, Zhen R Siow, Gordon K Smyth, Leanne Taylor, Avraham Travers, Belinda Yeo, Miriam M Yeung, Andjelija Zivanovic Bujak, Sarah-Jane Dawson, Daniel H. D. Gray and Jane E Visvader
Cancer Discov December 5 2018 DOI: 10.1158/2159-8290.CD-18-1151

נושאים קשורים:  ניסוי קליני סרטן שד גרורתי,  ונטוקלאקס,  מעכב BCL-2,  טמוקסיפאן,  venetoclax,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו