רפואה פסיכדלית 14.03.2019

השוואה של אינטנסיביות החוויות המיסטיות בנטילת MeoDMT5 ופסילוסיבין

פוטנטיות גבוהה ל vaporized 5-Meo-DMT ביצירת חוויות מיסטיות היכולות לשמש להתערבויות קליניות מהירות

קרפדת נהר הקולורדו

MeoDMT5 הוא חומר פסיכואקטיבי שנמצא בריכוז גבוה בבופו-טוקסין של קרפדת נהר קולורדו (Bufo alvarius). ראיות ממגוון רחב של מקורות ומסורות מצביעות על כך ששאיפת אדי MeoDMT5 עשויה לגרום לחוויות מיסטיות בעלות אינטנסיביות גבוהה משמעותית מאלו הנגרמות על ידי חומרים פסיכדליים נרחבים יותר, כגון פסילוסיבין, אך מחקר אמפירי לא בחן את ההשערה הזו.

לאור השימוש הקליני הפוטנציאלי בחומר זה בתחום רפואת ההתמכרויות ומספר מחקרים שהתפרסמו בעשור האחרון בהפרעות פסיכיאטריות אחרות, קבוצה של רופאים ומדענים מ-Johns Hopkins University School of Medicine ערכו מחקר השוואתי להשוואת החוויה המיסטית של MeoDMT5 לפסילוסיבין. המחקר פורסם בכתב העת המדעי Forntiers in Psychology.

החוקרים אספו נתונים מ-20 אנשים (Age = 38.9, ± 10.7, זכר = 55%, לבן = 85%) אשר קיבלו MeoDMT5 כחלק מתכנית בריטריט פסיכו-רוחני במקסיקו. כל המשתתפים קיבלו 50 מ"ג של bufotoxin vaporized המכיל MeoDMT5 והשלימו את שאלון הניסיון המיסטי המתוקף (MEQ30) כ-4-6 שעות לאחר הפגישה שלהם.

המדענים מדווחים כי המינון של MeoDMT5 גרם לחוויות מיסטיות חזקות (MEQ30 אינטנסיביות = 4.17, ± 0.64, טווח 0-5) והרוב (n = 15, 75%) חוו "חוויה מיסטית מלאה" (60% על כל MEQ30 subcales).

בהשוואה למחקרים מעבדתיים בפסילוסיבין, לא נמצאו הבדלים בעוצמת ההשפעות המיסטיות בין MeoDMT5 לבין מינון גבוה של 30 מ"ג / 70 ק"ג של פסילוסיבין, אך עוצמת ההשפעה המיסטית הייתה גבוהה משמעותית במדגם MeoDMT5 לעומת מינון בינוני / גבוה (20 מ"ג / 70 ק"ג) של psilocybin MEQ30 (ציון כולל: p = 0.02, d = 0.81).

מתן של vaporized 5-Meo-DMT יצר באופן מהימן חוויות מיסטיות מלאות ב-75% של אנשים והיה דומה בעוצמה לפסילוסיבין במינון גבוה במתן במסגרת מעבדה. משך הפעולה הקצר עשוי להיות מועיל עבור התערבויות קליניות ועבור מחקר של חוויות מסוג מיסטי.

מקור:

Barsuglia, Joseph Peter, Alan K. Davis, Robert Palmer, Rafael Lancelotta, Austin M. Windham-Herman, Kristel Peterson, Martin Polanco, Robert M. Grant, and Roland R. Griffiths. "Intensity of Mystical Experiences Occasioned by 5-MeO-DMT and Comparison With a Prior Psilocybin Study." Frontiers in Psychology 9 (2018): 2459.

תרגם: ד"ר אביעד הדר

נושאים קשורים:  מחקרים,  רפואה פסיכדלית,  vaporized 5-Meo-DMT,  MeoDMT5,  חוויות מיסטיות,  בריאות הנפש,  פסיכותרפיה אינטרפרסונלית,  פסילוסיבין,  פטריות הזיה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו