זיהום עור פטרייתי 10.08.2020

הזיהום העורי הפטרייתי הנפוץ ביותר במושתלי איברים

במחקר זה נמצא כי פאוהיפומיקוזה היתה המקור הנפוץ ביותר לזיהום עור פטרייתי במושתלי איברים

ידוע כי הימצאות זיהומי עור פטרייתיים עמוקים (DCFIs) משתנה בין מטופלים מדוכאי מערכת חיסון וקיים ידע מועט בנוגע לקיום זיהומים אלה במושתלי איברים. מטרת המחקר היתה לקבוע קריטריונים לאבחנה ותוצאים של DCFI במסגרת טיפול במושתלי איברים.

החוקרים ביצעו מחקר תצפיתני רטרוספקטיבי לאורך 20 שנה בצרפת שנערך בשמונה מרכזים דרמטולוגיים. החוקרים ניתחו מידע קליני רלוונטי בנוגע למושתלים, מיני פטריות, טיפולים ותוצאים.

סך הכל, 46 מושתלים פיתחו DCFIs, כאשר הזיהום הנפוץ ביותר היה של פאוהיפומיקוזה (46%). הטיפולים שניתנו למטופלים במחקר היו אנטי-פטרייתיים רב-מערכתייים (48%), אנטי פטרייתיים רב-מערכתיים בשילוב עם ניתוח (28%), ניתוח בלבד (15%) וטיפולים עם השפעה על מערכת החיסון (61%). טיפולים אלה הובילו לתגובה מלאה ב-63% מהמושתלים.

מסקנת החוקרים הייתה שפאוהיפומיקוזה היתה זיהום העור הפטרייתי העמוק הנפוץ ביותר במושתלי איברים. כמו כן, ציינו החוקרים כי צוותים המורכבים ממומחים מתחומים שונים עזרו באבחנה אופטימלית וניהול.

מקור: 

Agnès Galezowski, et. al (2020) DOI:https://doi.org/10.1016/j.jaad.2019.12.064

נושאים קשורים:  מחקרים,  טיפול אנטי-פטרייתי,  זיהום עור פטרייתי עמוק,  פאוהיפומיקוזה,  מושתלי איברים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו