שפיכה מוקדמת 11.08.2020

העדפות וגישות לגבי אבחנה וטיפול בשפיכה מוקדמת

שפיכה מוקדמת (PE) היא הבעיה הרפואית המינית הגברית הנפוצה ביותר. על היבטים ועמדות רופאים מומחים לגבי הטיפול בבעיה בתרסיס Fortacin

הפרעות בתפקוד המיני. אילוסטרציה

שפיכה מוקדמת (PE) היא הבעיה הרפואית המינית הגברית הנפוצה ביותר. לפני תחילת הטיפול, חשוב לדון היטב בציפיות המטופל מהטיפול.

במאמר זה מדווח על תוצאות דיון בפאנל מומחים בנושא תפיסות, ציפיות, העדפות וגישות כלפי PE, אבחנתו וטיפולו.

הפאנל התרחש באוקטובר 2019 והשתתפו בו 30 אורולוגים איטלקים, אשר מנוסים בניהול הפרעות בתפקוד המיני הגברי. מטרת פאנל המומחים היתה לחקור את עמדות הרופאים לגבי היבטים נבחרים של ניהול PE שהופיעו במהלך ייעוצים לחולי PE בשנתיים הקודמות. שאלות הקשורות לטיפול התמקדו בעיקר בטיפול מקומי ב-Fortacin™.

בסך הכל 83.3% מהמרואיינים הצהירו כי מרבית מטופליהם תופסים PE כטרדה ולא כמחלה. כמחצית מהאורולוגים שרואיינו סברו כי שיפור השליטה הסובייקטיבית בשפיכה היא המטרה העיקרית של המטופלים ולעומתם כ-10% סברו כי הארכת זמן השהיה בתוך הנרתיק טרם השפיכה (IELT) היא התועלת העיקרית המצופה על ידי מרבית המטופלים.

80% מהאורולוגים דיווחו על כי מטופליהם מעדיפים טיפול רק בזמן הפעילות מינית (on demand) ומחציתם דיווחו כי טיפול מקומי (טופיקלי) הוא דרך הטיפול המועדפת ברוב המקרים.

יתרה מזאת, 73.3% מהאורולוגים דיווחו כי הדבקות בטיפול היתה גבוהה יותר בקרב חולים שנקטו בטיפול מקומי (טופיקלי). לבסוף, 80% מהאורולוגים סברו כי פורטיצין יעילה בקרב חולים עם PE נרכש וכ-70% מהם סברו שיעילות התרופה איננה תלויה ב-IELT.

לסיכום, מרבית המטופלים רואים בשפיכה מוקדמת טרדה ולא מחלה ורובם תומכים בשליטה משופרת על השפיכה. הטיפול בפורטזין נתפס כיעיל בחולים עם שפיכה מוקדמת נרכשת שאיננה תלויה ב-IELT.

מקור:

Fusco, F., Creta, M., Mangiapia, F., Cirigliano, L., Trama, F., Pandolfo, S. D., Imbimbo, C., Longo, N., & Mirone, V. (2020). Perceptions, Expectations, Preferences, and Attitudes Toward Premature Ejaculation, Its Diagnosis and Topical Treatment with Fortacin™ Spray: Results from an Expert Panel Discussion. Research and reports in urology, 12, 211–216. https://doi.org/10.2147/RRU.S250301

נושאים קשורים:  מחקרים,  שפיכה תוך נרתיקית,  שפיכה מוקדמת,  סקר
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
11.08.2020, 22:49

Big deal. ומה רע במשחת אמלה ותיקה וטובה שמכילה את אותם מרכיבים? אבל, וזה העיקר: להדריך שלא לרסס או למרוח על הגלנס. אין לו תפקיד חשוב בהגעה לשפיכה ואין צורך להרדים אותו. התרסיס או מריחת המשחה צריכים לכסות את השליש הונטרלי של הפין הסמוך לגלנס. כל גבר יודע זאת מנסיונו האישי באוננות... סה״כ לדעתי עדיפה המשחה שכן קל יותר למשתמש לדייק במיקום מריחתה. ומרחתם בששון!

אנונימי/ת
12.08.2020, 09:19

זה עניין של גיל, בגיל מבוגר דווקא בעיה של אי שפיכה יותר נפוצה.

אנונימי/ת
14.08.2020, 14:42

לפעמים כדאי להחליף את תרופת הssri

24.02.2022, 12:39

שפיכה מוקדמת אצל הגבר היא לא בעיה רפואית. היא תוצר אבולוציוני קלאסי. אם אצל בעלי החיים הנקבה הייתה מגיעה לאורגזמה לפני הזכר, הוא לא היה יכול לפלוט את זרעו בתוכה, עקב התנגדותה (נקבות הטורפים נושכות, נקבות הנטרפים מתרחקות). רק כאשר הזכר מגיע לאורגזמה לפני הנקבה הוא יכול לפלוט את זרעו לתוכה, כאשר היא עדיין מיוחמת. אם היא תגיע לאורגזמה לפני הזכר היא לא תאפשר לו את זה. לגבי בני האדם, הציפיה היא שהגבר לא יגיע לאורגזמה מוקדם מדי, כי גם האישה רוצה ליהנות ממנעמי האורגזמה, והתרבות המערבית מעודדת את זכויות הנשים כמו גם של הגברים. יש מספר פתרונות לגבר על מנת שלא יגיע לאורגזמה לפני האישה. היות שהגבר מעוניין כנראה שגם האישה תגיע לאורגזמה וכן, היות שהתהליך קשור ישירות לדמיון - במקלחת מגע מקרי באברי המין הן של גברים והן של נשים, לא מניב שום תגובה יוצאת דופן ללא הפעלת איזשהו דמיון, זיכרון או פנטזיה. הפתרון הראשון של הגבר ,הוא פשוט להפסיק להתמכר לתחושתו, ובאופן רציונלי לפעול טכנית לעינוג האישה. פתרון אחר הוא פשוט לחשוב על דברים לא מיניים ובאופן רציונלי כאמור להחליט רציונלית "לגמור" אחרי האישה. פתרון שלישי הוא להפסיק לנוע בתוך האישה, ועוד יותר טוב לצאת מאיבר המין שלה למשך מספר שניות ובאותו זמן להמשיך לגרות אותה ידנית (בדגדגן למשל) . פתרון נוסף הוא להשתמש הקונדום . זה אמצעי מניעה בלתי סקסי בעליל בשביל רוב הגברים . הפתרון למרוח משחה מרדימה על איבר המין של הגבר גורם לו לא לחוש דבר כמעט ואזי מדוע אם כן לקיים יחסי מין מלכתחילה. באחד המבצעים הסודיים, בעבר הרחוק, הייתי רופא בגבול הצפון ואז ניגש אלי לוחם אחד שביקש ממני משחת הרדמה (אזארקאין), שהייתה ברשותי לצורך הכנסת קטטר. הוא רצה זאת, כי בהמתנה למבצע הוא קצה לקיים יחסי מין עם אחת החיילות ולא רצה "לגמור" מוקדם מדי. נתתי לו את מבוקשו. למחרת בבוקר, אחרי תום המבצע, הוא בא אלי ואמר לי שהמשחה לא עזרה לו בכלל... ותחשבו על זה...